جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۱۹
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: پایگاه قرآنی شهدای محله ومسجد تاریخی قلعه برازجان به عنوان اولین پایگاه قرآنی مساجد استان و کشور افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مجری طرح ملی دستاوردهای قرآنی کشور بعد از ظهر شنبه در این آئین گفت: در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مدظله العالی که هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود برای اولین بار در کشور پایگاه قرآنی شهدای مسجد و محله قلعه برازجان رسماً کار خود را به صورت مردمی و با ترسیم برنامه‌ها و چشم انداز کوتاه مدت و دراز مدت قرآنی برای عموم آغاز می‌نماید.

سید موسی موسوی افزود: ما مفتخریم که قبل از پایان ماه مبارک رمضان ودر کمتر از یک ماه از دستور رهبر عزیز انقلاب این پایگاه قرآنی در این مسجد افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: محله قلعه برازجان زادگاه بزرگانی همچون شهید میرزا محمدخان برازجانی شهید مبارزه با استعمار، اولین شهید انقلاب شهید سید مهدی محمدی، شهید شاخص قرآنی شهید ابراهیم حور اسفند، زادگاه شهیدان و خانواده شاخص ایثار و شهادت کشور شهیدان حاج باقری با تقدیم سه شهید دریک خانواده و شهید نخبه و پژوهشگر شهید سیدابوالحسن موسوی و زادگاه دیگر شهدای والامقام همچون شهیدان سیاسی نژاد خسروی زنده باد و جباری و زادگاه دیگر علما رجال و بزرگان این شهر است.

مجری طرح ملی دستاوردهای قرآنی کشور با توجه به مشکلات خاص محله قلعه برازجان علی رغم سابقه تاریخی ضمن تاکید بر توجه بیشتر مسئولین شهرستانی یادآور شد: در دیداری که با استاندار بوشهر داشته‌ام قرار شد مشکلات مسجد و محله و نیازمندی‌های اجرای طرح‌های پایگاه قرآنی جهت مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی به ایشان اعلام شود.

صادق بوستانی سرپرست فرمانداری دشتستان نیز در این مراسم گفت: همزمان با اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی که این مسجد و محله پیشگام در اجرای آن به فرمان رهبری معظم انقلاب شده، باید همزمان با اجرای آن جهاد تبیین نیز در مساجد و محلات فرهنگ سازی و اجرا شود.

اولین پایگاه قرآنی مساجد استان و کشور در پایگاه قرآنی شهدای محله و مسجد تاریخی قلعه برازجان استان بوشهر با قرائت تلاوتی از قرآن مجید توسط حاج عباس هاشمی قاری بین المللی افتتاح شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر